One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

Lelaki Manje

"uhuk uhuk! uhuk uhuk!..." Oh..Ayah demam. Sudah lama Ayah tak demam teruk begitu.. Ayah kelihatan lemah sekali di mata saya.. Rasa kasihan dan sayang padanya.. Lantas teringat kesungguhan Ayah ketika menunaikan permintaan kami anak-anaknya. "Ayah..Ain hargai semua itu, hatta cuma mendapatkan top up untuk Ain sekalipun..huhu.."

Dan ketika masak untuk makan tengahari dengan Aiza..
"Kak Ain, lelaki ni nampak manjekan bile sakit.."
"Hehe. A'ah."
"Kenape cmtu ek?."
"Tak tau la nak cakap cmne..tapi Ain rase (saya menggunakan panggilan Ain dengan Aiza, walapun saya lebih tua dari dia), orang lelaki ni kalau sakit, nampak lemah dari kite..mcm kite tengok baby tu..."
"Hm...sebab tu ke derg nampak manje?"
"Ye la..waktu kite tengok baby, ape yang kite rase? Rase nak manjekan die kan?"
"Hehe. Ha'ah laa. Comel kan."
-----------------------------------------------------------
...dan ketika itu, saya rasa seperti mahu memanjakan seseorang... tapi tak boleh. Saya belum mampu lagi. heh heh...^_~


6 footstep(s):

So'od said...

memang betul.. hahah..
sebab the only time lelaki nampak helpless ialah masa sakit..
itu pun kalau ego x tinggi..
heheh..

dah bawak pegi klinik ke?

nur'ain said...

Ayahku En.Said dah pegi opis awal pagi td. Masih gagah lagi rupenye:D

13may said...

hmmm...betoi ker laki bila sakit manja???

hahha...

salam:)

nur'ain said...

awk tak manje ke? tak besh. haha

wani said...

Betul2.. lelaki sakit mmg manja dan sangat comel.. hehe

nur'ain said...

hi kak wani..! ^_^