One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

saya terer main ceper! ade sesape nak celen?!

First sekali, saya akan ber'posting' di Selangor! Lapor diri pada 10 November 2008. . Nama sekolah masih belum saya ketahui. Saya nak ucapkan alhamdulillah dengan pemberianNya.. Syukur sangat2.. ^_^

Kedua sekali, mungkinkah saya telah dapat mengagak di sekolah mana saya akan di tempatkan?? zasss setelah mak ayah tahu saya akan dipostingkan di Selangor, iaitu kubu kuat mereka (huhu), mereka dengan segera menghubungi seorang kenalan yang menguruskan penempatan guru2 baru. Ini bunyi lebih kurang sms yang dihantar mereka, "Tuan aji, minta budi bicara tuan untuk tempatkan anak saya SITI NUR'AIN BINTI ****, DENGAN NO IC 8*121714**** DI SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN PANDAN JAYA, AMPANG".

Upsss... ini bukan kabel namanya. Tapi extension. ekekeke. Sementelah dalam surat tawaran itu cuma menyatakan negeri, maka dengan itu saya masih boleh mengecop sekolah. hehe. Iaitu sebelum proses pengagihan ke sekolah2 dilakukan. Jauh di sudut hati, saya pernah memasang impian untuk di'posting'kan jauh dari rumah dan tempat kebiasaan. Tapi saya tahu bila Tuhan sudah beri, itu adalah yang terbaik untuk saya dan juga keluarga terutamanya. Takpe lah..^_~

Ketiga sekali, hari ni adalah hari tamat tempoh saya menjadi guru ganti di SMK P***** J****. Alhamdulillah di sepanjang saya kat sekolah tu, boleh dikatakan tak ada masalah yang saya lakukan.

ehh..cop.. sebenarnya ada satu masalah yang saya penah buat.. eheheh. Saya selalu masuk kelas lewat. Puncanya saya kerap terlajak masa kat satu2 kelas menyebabkan saya akan terlewat ke kelas yang berturutan selepasnya. Apa la nak jadi nih. Masuk lewat, keluar pon lewat. huhu. Alhamdulillah masalah itu dah berjaya saya atasi. Dengan bantuan pelajar2. Saya mengingatkan mereka untuk me'warning' saya bila masa saya telah habis.

Keempat sekali, saya dalam dilema yang agak rumit untuk saya atasi. Mudah sebenarnya.. cuma saya tak kuat untuk meluahkan keputusan itu.. tak mudah untuk saya. Saya mengharapkan Tuhan memberikan saya petunjuk untuk masalah saya ni.Tak ada siapa yang tahu. Hanya Tuhan yang Maha Mengetahui yang terbaik untuk saya dan saya mengharapkan kekuatan dariNya. Tapi alhamdulillah, Tuhan beri peluang untuk saya terus merasa bahagia kebelakangan ini. ehehe overnye bunyik! Bukan apa, bila menghadap budak2 kat sekolah tu, terus hilang terbang melayang masalah2 saya. Biarpun cuma sekejap, tapi jadilah. Tak sanggup saya nak bermurung durja di hari raya nih. ekekekek. Mengarut dah ni. Over all, saya OK! ^_^

Kelima sekalik, saya rasa takdek mood nak sambung cerita telenobela saya sebelum nih. ekekekek. mim alif lam sin. Buntu la nak reka cerita tu lagi.. THE END lah ye. Ala....bukan syok pun cerita sedih2 ni. Orang Malaysia kan suka cerita ringan2 pastu yang kelaka. So, saya kira cerita saya tu tak mendapat sambutan hangat la ye! eheheheh..

Terakhir sekali, kawan2 semua, izinkan untuk saya saling mengingatkan bahawa hidup ini cuma sementara. Selepas alam dunia, kita akan di bawa ke alam akhirat pulak. Percayalah. Kita mesti sedar bahawa tempoh di dunia ni sangat sekejap. Perasaan itu akan kita rasakan sewaktu di akhirat kelak. Di situ lah ramai yang akan menyesal kerana tak menggunakan dengan sebaiknya tempoh sekejap yang diberi ini. Kerana hanya dalam tempoh ini sahaja kita diberi masa untuk menyiapkan sebanyak2nya bekalan untuk perjalanan kita yang lama dan jauh di alam akhirat kelak. Cuba kita bayangkan satu perjalanan yang jauuhhh..yang tiada penghujung...apa akan jadi kalau persiapan kita tak mencukupi..apa akan jadi andainya kita keputusan bekalan di perjalanan..mampukah kita memohon bantuan di mana2..(Na'uzubillah. Semoga kita dijauhkan dari perasaan menyesal yang terlewat) Pirate -ain comel

p/s: ceper = tutup botol

9 footstep(s):

cikgu jawe said...

suka suki je tamatkan telenovela dia. tapi apa nk buat. dh awak yg tukang buat skrip,awak juga pengarah, awak juga pelakon.. huhu

slmt posting ke selangor. pakai gak extension tuu. ehehehe. nak juga yg dekat2 ye.

jom lawan main ceper!.

nur'ain said...

cj! jom! eheheheh!

saye adalah anak yang baik. ikut cakap mak. hehe.

nordee said...

selamat berposting...semoga menjadi guru yang cemerlang dan terbilang

nanonano said...

ape citer ngn sambungan hr tu???
adeshhhh..
tetibe tergantung gtu je citer..
huhu..

Penoreh Getah said...

alhamdulillah syukur...

tahniah.. semoga berjaya menjadi pendidik

Si Kachak Suparjo said...

Oi oi!

Ngelat eh. Suke bebeno sgt la gantung2 cite tu.


Kami kempunan tau?

Jgn sampai kami buat mogok!~

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

saye sokong suparjo... jangan cuba-cuba nak cabar kami! muahahaha... dah mcm org ameno lak bunyinye... opsss...

ampang lam area selangor ke? bukan kl ke? kalo nak posting, posting laa yg dekat2 ngan umah... e.g Kajang ke... lalala...

awak ngajar kat pandan indah ke pandan jaya? kompius arr bile kira balik huruf bintang2 tu.

kalo pandan jaya, tu ex-school saya dulu tu mase tahun 2000. sempat gak arr amek PMR kat sane.

igt tau, apply kajang tau... lalala...

CAHAYA MATA said...

selamat bertugas dik 'ain.. ehh!! cikgu 'ain.. hehehehe...

nape "gantung" citer tu...? at least wat la ending skit...emmm... ;-(

p/s : akak pun tgh sedih tentang SESUATU..serba salah ada..buntu pun ada...ntah laa... dik 'ain baca doa apa..? ajar la akak...emmm...

nur'ain said...

nordee,
insyaALLAH..macih kak ^_^

nano,
hehe nano. gini rupenye bile penonton marah tibi 3. ekekek.

penoreh getah,
time kasih..doakan yep ^_^

suparjo,
ehehehe ini lagi sorang! nnt den sambung yo parjoo

ajai,
hehe sy minah taman keramat ler ajai oi..selangor tu.

saje apply ampang. kt situ byk tmpt shopping. ekekekek.

ooo x-SMKPJ eh...mesti dak nakal nih. ahahah

kak cahaya,
macih kak ain! eheheheh

sdg bersedih jgk ke kak. sy doakan moga setiap keputusan yg akak ambil, bw kebaikkan tuk akak dan jg family..^_^