One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

Cafe World vs Diner Dash

 
Sebelum maghrib tadi, saya dan awin keluar untuk beli lauk siap. Bukan malas nak masak tau. Tapi gas dapur dah habis. Gas spare ada tapi saya tak reti nak pasang. Meletup rumah nanti siapa pula nak jawab. Gerai tu tak jauh. Sebelah Jusco AU2A je. Ada banyak kedai. Saya pilih sebuah. Jurujualnya dua orang lelaki. Hensem juga. Wajah jernih. Adik beradik kot. Tak pun ipar duai. hehe. Tapi itu bukan sebab saya singgah kedai tu ye. Saya pilih kedai tu sebab bersih. Ok. Nampak bersih.

Sementara memilih lauk, saya lihatkan juga pelanggan-pelanggan lain yang beli lauk di kedai tu. Semuanya lelaki. Ada muda dan tua. Ok takpe lah. Saya pun beli, bayar, dan pergi. Dalam perjalanan balik ke rumah, saya terfikir, tentang pelanggan2 itu, mungkin isteri atau ibu mereka tak sempat masak di rumah. Wanita zaman sekarang sibuk di tempat kerja. Sampai rumah, biasanya dah letih. Dan kalau semangat tak kuat, tak memasak la jawabnya. Sudahnya anak beranak makan apa yang ada kat dapur. Ataupun mungkin beli kat luar.

Sebenarnya macam ini jugalah paten keluarga saya. Cuma mungkin keluarga kami ada ramai anak perempuan, jadi sentiasa berasaplah dapur tu. Gilir-gilir masak. Siapa yang ada kat umah, pandai-pandailah siapkan makan malam. Kalau tidak, memang kena smash lah dengan insan-insan kelaparan dan kepenatan dari tempat kerja. hahaha.

Ini bukan membuka pekung di dada. Tapi saya rasa, keadaan ni juga dialami oleh keluarga yang mempunyai isteri atau emak yang bekerja. Di sisi lain otak saya, saya terfikir, buka gerai makan ni untung juga. Lagi-lagi kat kawasan bandar macam ni. Ni yang nak berangan buka kedai makan.


 
aisehhh.. terpengaruh dengan Cafe World rupanya.




eh. dah lama tak main Diner Dash. hehe.


0 footstep(s):