One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

Doa


Bangun pagi tadi, saya teringat sesuatu yang dah lama saya tinggalkan. Dulu, Ustaz Hatim, yang mengajar subjek Al-Quran & Sunnah (sewaktu di SMKA Simpang Lima) selalu mengingatkan kami untuk mengamalkan suatu ayat, iaitu pada seawal pagi kami membuka mata untuk memulakan hari baru. Mungkin waktu tu, saya belum matang dan tidak dapat menilai harga bagi doa itu, tapi alhamdulillah, ia masih dapat hadir dalam memori walaupun dah lama saya tinggalkannya.


"Ya Allah Tuhanku, sesungguhnya aku memohon kepadaMu akan kebaikan hari ini berupa kemenangan, pertolongan cahaya (kebenaran), keberkatan dan petunjuk dan aku berlindung kepadaMu dari kejahatan apapun di dalamnya dan kejahatan apapun yang sebelum dan sesudahnya..."