One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

weekend yang comel lote

Malam hujung minggu hari tu, saya bersemangat olimpik nak tonton final Gangstarz. Teruja untuk lihat persaingat sengit 3 negara. Sampai kat pertengahan siaran, err mungkin suku siaran, saya rasakan keserabutan melampau. Haru. Tiada ketenangan. Confused Saya ambil apa yang selalu mak saya katakan, seni itu fungsinya untuk beri rasa ketenangan dan untuk menghibur. hm..saya sangat setuju dengan itu. Jadi bila saya mula rasa serabut, sudahnya saya layan tenet sepanjang siaran Gangstarz tu. Nampaknya jiwa saya bukan di situ. Tapi resultnya saya mahu tahu (go go One Nation Emcees!) eheheheh.. Kiss

(err...tapi selain rasa serabut tu, teguran seorang cikgu bikin saya panas juga..ekekeke. Dalam jam yang sama, ada forum agama di TV1.. insaf i tau!) Frown

Malam tu jugak saya terselak satu catatan saya, waktu muda belia dulu. Iaitu surah Ali Imran, ayat 8 :
Ya Tuhan kami, jangan jadikan hati kami condong pada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk, dan anugerahkan kami rahmat dari sisiMu, sesungguhnya Engkau Maha Pemberi Anugerah..
Sepintas lalu, saya juga teringat potongan lirik lagu ini;

Pandangan mata selalu menipu

Pandangan akal selalu tersalah
Pandangan nafsu selalu melulu
Pandangan hati itu yang hakiki
Kalau hati itu bersih
Saya berangan-angan mahu hati yang bersih. Tapi bersih ke hati i nih..FootInMouth
Ayuh semua! Kita jernihkan kembali hati kita yang satu ni Pirate

5 footstep(s):

Cikgu Jawe said...

ehehehe.. sapa cikgu tu eh. mcm kenal jek. haha!

bkn forum la 'ain. tapi majlis tilawah quran. ehehe

mmg betul. dgn ayat2 quran, kita akan temui ketenangan hakiki.

hiburan cuma mengendurkan rasa saja. tak slh berhibur. asalkan jgn keterlaluan. hehe

aku..ibnmasir said...

betol3..mari kite same2 berusaha..
smoge arini lebih baik dr smlm, sok lebih baik dr arini..

CAHAYA MATA said...

emm..bagus la entrie dik 'ain ni...tersentuh hati tau..emm, mari kita sama-sama saling ingat mengingatkan...okey...

thanks dik 'ain (",)

p/s : oppss..akak pun suka One Nation Emciee...hehehe..tp tak dpt tgk final Gangstarz tu..emm..

Superb GURU BaniHassim said...

huhu...
teguran tanda org tu ambil berat dan prihatin akan kamu..

kalau pahit, telan dan perbaiki...
untunglah ade org yg ambil tahu.. ;)

nur'ain said...

cikgu jawe,
tenkiu cikgu!

ibnmasir,
mari! :D

cahaya mata,
same2 kak. saling mengingatkan :D

tkpe. kt tv3.com.my akak leh tgok ulangan.

guru BaniHassim,
hehe. betul. cikgu tu mmg prihatin orgnye. :D