One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

my monDay

Salam Isnin! ^_^

Sihat ke semua.. eheheheh.. selalu pulak cik 'ain nih hapdet blog.. nampak sangat takde keje.. hihih. Ye. Saya sedang menganggur kini Pirate

Awal pagi tadi sambil kemaskan taman kat halaman umah, saya belek2 tempat semaian.. Tapi apasal tak tumbuh pape lagi haa?? Tak jadi ke sayur den nih. Bila tengok semula instruction kat packet biji benih yang ayah saye beli tu, huhu baru saya sedar, nampak sangat la budak ni baru nak belaja bercucuk tanam. Instruction tu bitau, pokok saya tu akan bertunas lepas 10 hari. oit lamenye. Berjanggut den Gasp

hep! korang jangan ejek. senyum2 pon takleh! Wink

Oh ye! saya beli majalah baru hari nih. Majalah SOLUSI. Terbitan Telaga Biru. Majalah Islamik. Sangat bagus. Banyak informasi dan isu-isu terkini tentang Islam dan Dunia. Semua segmennya dikupas dengan baik dan mudah untuk difahami dan dipelajari. Ini baru edisi pertama yang saya beli..saya harap kualitinya terus dijaga dan dipertingkatkan. Orang-orang zaman sekarang sangat dahagakan bimbingan dan maklumat tentang Islam sebenarnya. Termasuklah sayep! Smile

Saya nak share satu artikel dalam majalah ni. Harapnye di izinkan lah. hehe. Saya carik jugak kalau2 ada kenyataan yang tak mengizinkan tulisan dalam majalah ini diculik. Tapi takde pulak.. hehe..

Artikel ni dari segmen 'Angguk Geleng'. Kalau dalam majalah MASTIKA mungkin diletakkan dalam bahagian 'Senyum Pisang'. hehe.



Hanya Suka-Suka, Bukan Benar-Benar Suka


Diceritakan di Negara China zaman dahulu kala, ada seorang pemuda yang begitu mengagumi naga. Lukisan, perbualan dan tindakannya dibayangi oleh rasa kagumnya terhadap naga - melihat rupanya yang gagah, kulitnya yang keras dan nafas naga yang kononnya berapi.

Entah macam mana, satu hari ketika dia berdiri di tingkap.....
tiba-tiba naga yang dipuja-pujanya selama ini muncul. Rupa dan pergerakkan naga itu sungguh dahsyat. Melihat semua itu pemuda itu terkejut dan jatuh pengsan.

Setelah sedar dia mengeluh ketakutan dan penuh kekecewaan, rupa-rupanya bertemu dengan naga sungguh menggerunkan, Tidak seperti memujanya dari jauh.

....

Jangan terlalu memuji dan mengeji seseorang. Jangan tertipu hanya dengan kecantikkan dan kemahsyuran. Contohnya selebriti barat yang punya berjuta peminat dan bertimbun harta, kekadang, anak dan family sendiri pun tidak suka mendekat. Siap main saman-saman lagi. Manusia hanya suka-suka, bukan benar-benar sukakan mereka.


p/s: Perkataan yang ditebalkan adalah tambahan cik 'ain yang anggun supaya ayat itu bertambah sedap dan relevan. ngeh ngeh.

6 footstep(s):

Si Kachak Suparjo said...

yu ni...poyo taw!

ekekekekeek!

cHreT! :p

cikgu jawe said...

woit!!.. cpt le korang kasi komen. nanti cik ain kata aku juga yg first.. wakakakaka..

kata cikgu aku: don't judge the book by the cover.

kata aku: nk beli buku mmg kna tgk cover. hehe

nur'ain said...

ekekekekek cj nih!

busuk taw

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

nape tak ditanam je kelapa sawit ke, getah ke... bukan takat janggut je yg tumbuh, sempat tgk kucing bertanduk dulu baru nampak hasil... huhu...

suka-suka je, bukan betul2 suka... suka ayat tu. betul laa... saya setuju. buat pe nak hipokrit. takat suka-suka je. tapi dari setakat suka-suka laa akhirnya benar-benar suka...

still tak hipokrit, kan, kan?

ChaiReeL AziZee said...

arrr....muahahahahh..ni je komen yg mampu ku beri..dude...tanam pokok kelapa la..lame sket..hahahahah...

x pun..pokok togey je...hahahaha

nur'ain said...

suparjo,

oi oi oi ! hehe

ajai,
err..no komeng
ekekek

azizee,
togey pon togey lah.. huhu