One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

taktaunakletaktajukhape

hangin hangin hanginnnnn satu badan!! Disebabkan rajin yang tak bertempat, malam tadi saya wat kesilapan yang sama tuk kali kedua. Abis rambut den...mahkota den....huhuuu... takpo lah.. benda dah jadik. Takkan nak sambung semula kot rambut tuh. Tapi..huduh la sket... @nyerah


hmm hari ni kite nak citer ape eh..


Yang terlintas kat hati saya sekarang ialah Emak. Mak bertolak ke Teluk Batik, Perak, pagi ni. Menyemak voucer perjalanan pengawas peperiksaan PMR tuk negeri Selangor. hmm..mak sangat sibuk dengan kerja sampaikan malam tadi pun ayah terpaksa menemankan mak di sekolah sampai pagi. Mak dah tua..tahun depan masuk 50 tahun. Sepatutnya bebanan kerjanya berkurang..tapi yang saya lihat semakin bertambah.. Mak memang sangat cerewet untuk memastikan segalanya sempurna. Itu membuatkan susah untuk menemui pelapis untuk menggantikan tempatnya. Paling tidak pun seorang yang mampu yakinkan mak untuk mengurangkan sedikit kerjanya. Tapi saya yakin, pekerjaan mak memerlukan seorang yang seperti dia. Ye! sepatutnya gomen yang berusaha untuk sediakan pelapis tuk cc skola2 PTJ ! [budak ni tak tau pape tapi nak cakap. hempuk kang] Mak selalu mangadu sebab keletihan.. yang saya mampu buat cuma dengar keluhan emak dan pastikan rumah tidak dalam keadaan tonggang terbalik supaya dia balik dalam keadaan sempurna. Kalaulah saya ada kuasa..

Ayah. Ayah pulak sibuk ngan kerja jugak. PPD Peperiksaan. Bila musim exam tiba, selalunya dia akan pulang lewat malam dan keluar awal pagi. Tapi ayah nampak santai jep.. dia memang selalu cool.

hm...macam ni lah keluarga saya. Bila musim cuti, memang tak cukup tanah dalam umah ni. Bila hari persekolahan, siap boleh guling2 lagi. Sunyi. Saya yang duk umah ni meroyan jugak la.. Selalu doakan semua ahli keluarga saya selamat dalam apa2 juga keadaan, tempat dan masa..

hmm....tetiba rasa rindu membuak2. hehe. Takpelah. Cuti Deepavali nih penuh la umah saya. Sabo ye cyg.

p/s: aaaaaa.....pose enam saya lom abis

4 footstep(s):

cikgu jawe said...

salam..

awat ain. ko potong rambut sampai takik ye. terrer awk ye potng rambut sendiri. hehe

kesian mak ayah awk. berkorban mrk keje sampai dinihari. moga2 mrk diberi kesihatan dn kekuatan.

ko berlatih le jd bibik ye. senangkan hati mak ayah. kemas2 rumah, masak2.. hehe. kan esok jd bibik berkerjaya kan. hehe

nampaknya semua org tgh bizi skrg. dr guru sampai le cc. patut pengetua2 tak syok sendiri. huhu

nur'ain said...

salam cj..^_^

betul tu..

i'ALLAH..

yo lahhh....

ye betul!

cj, jgn main nyorok2 keh

Si Kachak Suparjo said...

Oooo..

Keluarga che'gu-che'gi la ni eh?

Dasat.


Sy nak jd che'gu, tp che'gu sy kate sy x seswai, sebab terlalu kachak. Nanti bulih bikin pelajar2 pompuan gile meroyan.


Haih~
Sori la ek, komen x relevan pon.


cHreT skit!

nur'ain said...

parjo oit! hehe

memang dasat. sape kate mamat ensem takleh jadik cikgu. alasan jep taw.

meh r kita test market