One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

Kisah 2 gadis.

Attention!


Hari ni (Khamis) Dila monteng skola. Dia kata kat skola tak wat pape. Main, gado, tido, rehat, main, pastu gado lagi. Mak suh duk umah aje. Mintak saya ajar Dila. Lagi bawak hasil. Mak kata.

Kalau saya jadi cikgu kelas dia, saya akan cuba wat aktiviti tuk budak2 tu. Apa2 je la. Asalkan tak sia-sia budak2 tu datang sekolah. Malas saya nak mengata. Sendiri boleh fikir la kan.

Kat umah, saya ajar dia subjek math. Dila ni cepat belajar. Akal panjang. Tapi dia ade penyakit malas sket. Ikut kepala angin dia. Orang yang nak ajar dia, kena banyakkan sabar. Hati mesti lagi kental dari dia. Adeh... memang agak meletihkan. Kena banyakkan istighfar bila hadap si Dila ni. Tapi saya tak nak tengok dia duduk saje2 kat umah. Boring tengok dia boring. huh.

Kalau korang tengok saya ngaja dak Dila ni semalam, gerenti korang cabut lari. ahahah. Memang dasat.. Saya kena main tarik tali ngan dia. Saya tak boleh bagi dia tarik muka. Sebab bila dia dah tak ada mood, lagi payah saya nak takel. Senang cerita, saya sangat garang semalam. ahahahah nasib ko la Dila. Bila dia dah takut, memang dia tak berani tarik muka. Dia tau akak dia nih sayang kat dia.

Saya ngaja sampai tengahari. Pastu terus order mcD. Suke lompat-lompat si Dila. Minggu ni dia memang teringin sangat kat mcD tu. Saya pon ikut melantak sekali. eheheheh. Bismillahirrahmanirrahimmm....nyum nyum nyum.

** Dila: "Dila cayang kak ain.." <-------- saya tak paksa dia.

11 footstep(s):

cikgu jawe said...

dila >> jom main chess. hehe.

kak ain garang eh. ada bakat jd cikgu disiplin nih. huhu

nur'ain said...

uik cj. jom la lawan dam aji ngn saya. ekekekek.

cikgu jawe said...

ain >> ehehe.. dh pikir panjang ke nk lwn dam aji.. hehe. ini johan dam aji peringkat estet tau. hehe

nur'ain said...

cj >> huii. klu gitu jom lawan sape lari paling laju. Ini johan Dato' Keramat tau. eheheh

cikgu jawe said...

wei!.. cuak aku lwn lari dgn awk. hehe.. kalau aku yg laju kata kena kejar anak dara. kalau awk yg laju kata aku mengejar anak dara.. huhu

kita main tutup oren jek. hahaha!

puterikurekure said...

kite pon sayang ain jugak...
nak mcd leh tak ain?

*wink, wink*

nur'ain said...

cj,
eheheheh orait gak. ajak akak skali. ekekekek

puterikurekure,
ahahah. ini dikira satu penyalahgunaan perasaan. hekhek

indrasakty said...

Salah guna pun salah gunalah, nak McD juga. Sayang Kak Ain.

nur'ain said...

err gaji lom dapat le dude.

ahahah

saudagar gaRAM.. said...

Dila cayang kak ain..
= mekdi?



RASUAH..

nur'ain said...

SG,
werk! >:p