One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

Sayonara...



Ini sepupu saya. Comel kan? Eh bukan. Seksi kan? Acan, you make my life sexier! Hahaha.

Saya bukan nak cerita pasal bercinta dengan kanak-kanak bawah umur. Tadi saya selongkar archieve blog ini, terjumpa artikel lama.. Saya tau korang pun dah lupa entry ni..:D

''Hati yang sejahtera adalah hati yang...

...kenal dan mencintai Allah s.w.t serta takut kepadanya.

...meletakkan Allah dan Rasul-Nya di tempat tertinggi dalam kehidupan, secara konsisten.

...dipandu oleh nilai-nilai murni, dan dapat memandu kepada kebaikan orang lain.

...sentiasa tawaduk dan merendah diri.

...ghairah dengan perkara-perkara kebaikan dan kebajikan dan sangat benci segala bentuk kejahatan, walau sekecil mana sekalipun.''

Cek! Adakah hati saya ini betul-betul sejahtera. Malunya. Huhu. Sudah terang lagi bersuluh. Saya dapat rasakan betapa tumpulnya keimanan dalam diri saya. Wujudkah pohon amalan untuk saya di alam sana. Kalau ada, mampukan ia menggamit rahmat Tuhan buat diri saya?? Ah! Saya tahu sendiri betapa lalainya saya kebelakangan ini.

Cuti sekolah hampir habis. Mungkin saya kembali liat menghapdet blog. Tolong rindukan saya ye korang.. hihi

Semoga bertemu lagi ye..:D Saya mahu me'refresh'kan minda. Saya mahu kembali dengan semangat dan cerita hidup yang baru! Hehe rindukan saya tau.



10 footstep(s):

cikgu jawe said...

ni apa sayonara?. haip! haip! kita dh janji smlm kan.

nur'ain said...

kekekeke cj wat ayat kontroversi!

jom la join. hehe.

CAHAYA MATA said...

(-.-)

mencikk la u all semua ni.. semua nak tinggalkan SAYA.. sampai hati taww... huhuhuuu..

dik'ain..semoga Allah limpahkan rahmat dan keberkatan-Nya utk dik'ain selamanya.. :)

cikgu jawe said...

jgn le sedih CM, biar le dik'ain bercuti. kasi tenang2 dulu, rehat2.. kan ain kan.

sekurangnya lega le sket aku. tak kena usik CM lagi. haha. kesian tau kt dr love aku. kecik ati dia nanti. haha *spekulasi pulak pasni*

nur'ain said...

cm - hehe. jom lah bercuti >:)

cj - haha. cj jgn nakal2 ok.

CJ said...

ain, lembaga pengarah blog united luluskan cuti awk 3 hari ajek. mesti ada n3 baru isnin ni. okeh. :)

13may said...

oh!

btw, wish u all the best!

:)

ad3ck said...

sayonara kepada?

Indrasakty said...

Bila nak balik ni?

banat @ saffa @ hazwani said...

salam..lama sungguh xmenjenguk. betul, mari sama2 tajamkan keimanan.moga konsisten, ameeen!