One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

Monday blues?

Salam.


Pagi tadi sampai kat sekolah jam 9 pagi. Awal.
Hati gembira. Mimpi apa ye malam tadi. Saya tak ingat.
Pengawal yang cengil tu tiada. Lega mata saya.
Terus ke makmal komputer. Ada misi untuk dilakukan.
Perjalanan saya tersangkut-sangkut.
Kain yang saya pakai hari ini lain macam sedikit potongan dia.
"Nak cantik punya pasal.. :: ngeh ngeh.."
Hari ini satu set blue. Ini yang dinamakan monday blues.




Singgah sebentar ke bilik SPBT.
"Mesti tunjuk muka..:D"
Kemaskini sedikit fail dan buku-buku.
Yang baru tiba melambak-lambak dan belum terusik.
Sejak minggu lepas.


Buku-buku perlu di proses, didaftarkan.
Sambil berfikir-fikir siapa yang dapat bantu uruskan.
"Oh ye. Minggu ni saya bertugas."
Pelajar yang didenda kerja amal mungkin boleh diharap.


Tiba masa untuk menjalankan misi utama.
Naik ke makmal, on semua komputer.
Lalu pasang web filter...
Minggu lepas, ada pelajar layari video lucah di makmal.
"Kurang asam betul!"
School Net sudah longgarkan tapisan...mungkin.


Sekat youtube, metacafe, AOL dan yang seangkatan dengannya.
MySpace pun saya tak bagi peluang.
Minggu lepas, seorang ibu kepada pelajar saya mengadu.
Anaknya bersembang lucah dalam sms.
Kenalan dari MySpace..
Budaya kuning merosakkan minda dan perilaku sampai ke tua..
Ini yang dinamakan, kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.


























eh 11.15 malam!

"Ok. Selamat tidur...!" ^_^


5 footstep(s):

ijad said...

cantik blog ni...

CJ said...

ijad >> tuan punya blog pun cantik. sungguh!. hehe

ain, jgn bg bdk2 guna komputer tanpa pengawasan. bahye..

aku selalu pantau youtube. stkt ni ada 3 fail dlm youtube yg bikin sekolah aku malu. huhu

nur'ain said...

ijad >> cj dh jawabkan. haha

cj >> Ntah le cj. Budak tu bukak mase cikgu ade kt depan.

Setakat ni belum ada lagi video memalukan. Tak tahulah esok. huhu.

Indrasakty said...

Blog ni cantik macam apa ya?

(CJ, tolong jawabkan dengan nada jawapan yang sama seperti sebelum ini)

nur'ain said...

kehkeh. cj tu nyakat sy je