One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

Dia datang lagi..






Ahlan wasahlan Ramadhan Kareem..^_^
Mari banyakkan amal-amal sunat di samping yang wajib..
Ayuh kita rebut pahala-pahala yang disediakan oleh Tuhan untuk kita semua.
Kita hangatkan malam-malam Ramadhan.
Banyakkan bersedekah juga okeh Grin

..........

Di hening subuh.. aku duduk.. memerhati alam
masih sunyi... bening.. damai..
dedaunan segar
aku mendongak ke langit.. indah
burung masih belum mahu berkicau

aku duduk diam.. memeluk diri
tatkala bayu subuh lembut menyapu tubuh
tika itu, ku lihat sang Suria baru menjengah diri
atas arahan penciptanya
itu sunnatullah
tiba lagi satu hari baru

sungguh suci subuh ini.. indah belum ternoda
mampukah diri ini sesuci dan seindahnya
ahh...diri ini sering ternoda
dengan palitan dosa

ya Tuhan..sungguh diri ini terasa kerdil dan hina
Kau tidak jemu-jemu memberiku peluang
memberiku satu hari baru
untuk ku menyuci diri
Kau tidak jemu memberiku rasa ketenangan

aku akui rahmatMu
aku berterima kasih padaMu
kerana masih menyelitkan rasa syukur dalam hati ini

sesungguhnya aku juga tidak rela
membiar diri ini disalut dosa
aku hambaMu yang lemah wahai Tuhan
yang hanya mampu berusaha dan bertawakal

Namunku yakin Kau maha Pengasih
serta maha Pengampun

satu ku pinta ya Allah
berikan pada ku sedikit kekuatan

.........



10 footstep(s):

cikgu jawe said...

اهلا يا شهر المبارك
اهلا يا شهر المغفرة
اهلا يا شهر البركه

slmt beribadat 'ain.

jgn malas2 bangun sahur okeh.. hehe

nur'ain said...

cikgu!, selamat juga..^_^

i'ALLAH. kalau miss sahur, kt skola nnt, tkde tenaga la saya nak kuarkan suara perut saya nih. eheheh

nordee said...

Salam Ramadhan...selamat menunaikan ibadah puasa

nur'ain said...

kak nordee, selamat beribadah ya....^_^

Azwani Shaari said...

Mood Ramadhan kan.. maka ucapannya, selamat menyambut Ramadhan laa :)

Superb GURU BaniHassim said...

Selamat berpuase CikguAin...
Jgn puase yangyuk yee...

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

datang lagi...

jgn laa pergi lagi tanpa memberi sebarang erti...

nanti takut takde kesempatan diri...

huh, cekgu, jom bukak poser sesama...

CAHAYA MATA said...

sejuk hati bila pagi-pagi baca entrie dik 'ain..emm..

semoga sinar suria Ramadhan kali ini membawa lebih rahmat dan keberkatan dari-Nya utk kita semua.. (^,^)

p/s : cikgu jawe tu, wife dia paksa baru bangun sahur tuu...kalau tak, jgn harap dia nk bangun sahur...emmpphh... ;-p

puterikurekure said...

selamat menyambut ramadhan al-mubarak nur'ain...

:)

nur'ain said...

kawan2 semua..

masa sedang reply komen kwn2, pc i restart secara tiba2.. masuk ni dah 3 kali tau dia restart..

sy reply scr pukal yaa. Salam Ramadhan ye semua..maap zahir batin :D

nak cpt2 tekan send. takut die restart semula. ekekekek.