One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

hapdet lagi

Salam semua......^_^

Petang tadi saya masak sup kaki ayam. Mulanya memang takde idea nak masak apa. Bahan masakan macam-macam ada. Cuma mood untuk masak tak mari2. Sorang member cadangkan pada saya untuk masak sup kaki ayam.. kalau tidak memang saye wat telur goreng ancur jek laa.. hahaha saja kantoikan diri sendirik kat sini. hm..u'Ols kena terima saya seadanya okey.

Cakap pasal member saya tuh, tak rancang pun nak bersembang dengan dia. Terserempak kat Y!. Tak sampai hati nak lari bila dia tegur. Orangnya baik. Seorang yang saya labelkan sangat memahami dan ngam dengan saya. Dia nih kan tau je bila saya ada problem. Tak kira la masalah luaran atau dalaman. Instinc dia kuat..huhu.. Kawan lama dah. Dekat 4 tahun jugak la. Ikutkan ati memang saya nak je gi pinang dia. Sesuai seperti apa yang dicadangkan oleh cj baru-baru nih. hehe.

Tapi baru-baru ni saya merajuk ngan dia. Ngengada la saya nih! idak ler merajuk sebenarnya. Lebih tepat lagi saya berjauh hati ngan dia. hm..saspen tak. eheheh.

Saya ni ketar le lutut bila ada lelaki yang memahami nih. Ntah pape je. ekekekek. Saya takut cuma syok sendirik. Saya takut cair bila dia janjikan macam-macam. Saya tanak berharap. Saya tanak lagi rasa kecewa dengan kaum yang lagi satu nih. Sakit jiwa dibuatnya.

Sudahnya saya keraskan hati dan cuma menganggap dia kawan saya yang terkamceng sekalik tuk saya. ngeh ngeh. Tapi bila dia janji macam2 dengan saya, sape yang tak cair weih.. huhu. Saya keliru sama ada dia serius atau cuma bergurau. Sebab mamat nih memang suka bergurau.. Tapi entah ler.. Hati saya ni nak jek percaya. Nyampah!

Oleh itu saya amik keputusan tak nak lagi berhubung dengan dia. Setel problem. Saya pon tanak buat keputusan ni sebenarnya. Sebab ini satu kerugian jugak tuk saya. Tapi biarlah.. yang penting saya tak melukut di tepi gantang. err..betul tak peribahasa nih. ehehe.

hm..saya takde selera nak makan.. tapi kalau tak makan, nanti tak abis pulak sup saya tuh. Kat umah cuma bertiga. Ayah tengah jaga makan. Kencing manis punya pasal.. Adilah pulak jenis tak rajin nak makan. Kalau saya tak makan, gerenti dia pun malas nak makan. Sudahnye lauk tu terbiar. Itu yang wat saya malas nak masak. Kalau tak masak pulak tak berasap la pulak dapur tu. Haih serba salah dibuatnya. Cara penyelesaian: Saya terpaksa mendesak ayah dan Dila untuk makan....ekekekekek. Siap ugut: "Ain kecik ati kang. Tanak masak lagi!"

hm..ada lagik story. 2 minggu di awal syawal, sorang member saya kena culik ngan Along. Ceti haram. Hutang punya pasal. Malas nak marah dia. Pinjam duit ceti hanya akan tambah masalah, bukan mengurangkan. Mungkin dia betul2 terdesak..tapi saya tetap tak setuju dengan caranya. Kalau nak bebas pulak ada syaratnya. Hari tu dia story ngan saya.

Kalau nyawa masih ada, esok-esok saya ceritakan ye. hehe StickingOutTongue


** Saya perasan jalan saya selalu dimudahkan Allah. Menyedari yang saya ni bukannya baik sangat, saya yakin semua ini kerana doa Emak yang Allah makbulkan. Oleh itu mak selalu berpesan, kita mesti bersyukur, dalam apa juga kerja, jangan berkira..lakukan dengan ikhlas, bila kita mudahkan orang lain, Tuhan juga akan mudahkan jalan kita. Rindu mak~ Smile

5 footstep(s):

nordee said...

kalau jodoh tak ke mana..uhukkkk

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

ain...

laki2 neh sebenarnya sama gak mcm masalah. masalah, kalo kita lari jejauh pon, selagi ia tak selesai selagi itu ia akan menyusahkan kita.

cuma beza antara laki2 ngan masalah, laki2 takde le sampai menyusahkan sangat (mostly) asalkan tau cara2 nak hendel. huhu...

menerima org lain dlm hidup awk bukanlaa bermaksud melukut di tepi gantang... peribahasa tu hanya sesuai digunakan utk org seperti saya neh jek. ekekekekek...

Si Kachak Suparjo said...

Rajin plak che'gu hapdet ek?
Tapi masalahnye cerita 15 Ramadhan tu x setel2 lagi.
Ape kes?


Betol betol betol!
Saya setuju ngan Ajai. Melukut di tepi gantang tu juga hanya sesuai digunakan ntuk orang seperti saya.

Azwani Shaari said...

alalalalla.. tu bukan melukut di tepi gantang la ain.. cinta x dtg kalau x di cari, cinta x dpt kalau x memberi.. cewaaahh ! hehe

nur'ain said...

kak nordee,
hehe. kak, kalau tak ada jodoh pun tak kemana-mana..ahaks

ajai,
betul betul betul! huhu. kaum korang ni problem la!

ekekekek ^_~

suparjo,
huhu si kachak sorg nih.. 15 ramadhan aje. senyap-senyap suda..hihihih

cikgu wani,
ecewaahhhhh....!~ hehehehe.

untuk kes saya, cinta selalu datang bila saya tak cari. ehek ehek