One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

Satu gambar bawa banyak maksud. iye ke? Gambar saya takde maksud pape pun.



Taraaaa.....!
Bangunan apekah ini. Berwarna warni. Berbau harum.
Menggoda manusia dan serangga untuk datang menghampiri. hihi.



Ini adalah Jaya Jusco. Belakang umah. Baru naik. Belom bukak untuk orang ramai lagi. Sebab takdek pon banner ke hape ke. Cepat je bende alah ni siap. Tak sampai 5 bulan pon. Pantas betul produk Jepun nih kan :D Saya dengan mak dah berkira-kira untuk menyerbu Jusco ini tiap kali sale. ahahah. Serbu je oke. Survey. Duit tarak. ahhh ko memang kedekut le ain!



Pagi Jumaat, sebelum pegi keje, saya snap satu gambar. Pokok bunga kat laman umah. Sebenonye segan jugak nak tepek gambar nih. Segan kat orang ni. hehe. Tapi memang umah kami yang paling rimbun skali kat area perumahan ni. Mungkin kerana kami manusia2 berjiwa tropika.. rasa tenang bila siram pokok2 dan rumput2 kat halaman umah walau bersaiz sekangkang anak kera aje. hehe. Syukur ain. SYUKUR.


hmmm...apa ye aktiviti cik 'ain di sekolah? Manusia lain takdek. Yang ada warga opis dan cikgu2 baru je. Orientasi sebulan harus kami jalani. Niat awal saya sebelum masuk ke sekolah tu, adalah untuk membantu mak dan ayah. Sekolah tu memang dekat dengan rumah saya. Sebelum ni saya suka belajar tempat yang jauh-jauh dari keluarga. Tapi kali ni memang melekat abis dengan mak ayah. hehe. Tak tau lagi macam mana hasilnya nanti. Semoga apa jugak yang menguji nanti, saya hadapi dengan hati terbuka. Fokus ain. FOKUS.


Hehe. Nama penuh lagi. Jangan santau gua oke.
Bismillahirrahmanirrahim...fuh fuh ^_^



14 footstep(s):

cikgu jawe said...

salam ain..


1. aku sdg berangan ada sorang cikgu tu akan belanja aku kfc kt JJ belakang rumah dia. hiks..

2. suka tgk gambar gunga tu. segar dn sejuk. agaknya sbb mmg jiwa aku suka kt bunga. hihi

3. aku ngajar tak pernah pakai nametag! hehe

Чикгу Жаве @ CJ said...

wei.. asik aku jek 1st. malu dh ni.. huhu

nur'ain said...

Salam cj ^_^
Takpe la. Kite kan idup berjiran.
hikhik.

nametag tuh besar sgt. tak kiut. sat lagi nk tuka yg comel cket. tulis nama ain jep. hehe

Mohd Ariff Yaakub said...

jusco + IOI kat puchong pun dorang tgh renovate. Tak smpi sebulan rasanya dah nak siap..

teddi said...

hai salam kenal
emm bestnya belakang umah je jusco
kalau sy mesti selalu lpk kat sana

Azwani Shaari said...

Cantek ler templete ain..gambo byk, nape x tempek gambo ain sama? :)

indrasakty said...

"Wah kuku Cikgu Ain, takutnya.." kata Abdul, murid paling nakal.

CAHAYA MATA said...

dik 'ain..
kalau buat nametag "nur'ain" buat dua ehh..bagi akak satu.. ehekk ehekk.. nk jugak berangan-angan jadi cikgu..

sejuk perut mak akak tgk akak pakai nametag cikgu.. hahahahaha...!!

p/s : cikgu jawe jelezzz la tuu tgk nametag dik'ain..kalau berani tunjuk la nametag cikgu jawe plak.. hehehehe... berani ke..?emmm...

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

erk?!

siti lagi?

apesal laa ramai sgt manusia bernama siti lam dunia neh...

Чикгу Жаве the CJ said...

cahaya mata >> camna nk tunjuk. sendiri pun tadek nametag. :P.

nama nur'ain mmg comel lee. suke!. hehe

CAHAYA MATA said...

cikgu jawe..
elehh..masa ngajar tak pakai nametag tak bermakna cikgu takde nametag..hikk hikkk...sorok nametag ehh..!! nape? salah ejaan ke...? ehekk ehekkk....

nama NUR'AIN memang chomel.. ;-p nanti kalau adik Safwan pempuan, cikgu jawe bg nama NUR'AIN ehh... (jgn lupa komar tuuu...)

ehh..dik 'ain...jom ikut akak gi cuti-cuti malaysia..nak...? gi Pulau Perhentian ke.. emmm... (^,^)

KaSiH said...

akak rasa awk ni orgnya comel la ain...kecik je kan..hiks..

nur'ain lǝɯoɔ said...

maxx,
jin tolong tuh. hihi.

teddi,
salam dude :) tenks singgah.
u'ols budak2 remaja seswai le nk lepak2.
remaja purba cam sy nih da tak seswai. hehe.

che'gu wani,
macih. mood hijau melanda diri. hehe.
kalau letak gambar sy, kecantikan blog ini akan spoil:D

indrasakty,
cakar die. aummmmm

kak cahaya mata,
hehe. bulehhh.....meh alamat akak.
dpt gaji nnt sy wat spesel tuk akak :D

hmm sy pon saspen gak. ape la name betul cj kan kak.

ajai,
hehe. awat jai. awek lama nama siti ka?

cj,
cj, sy pon nak wat zatu nametag tuk cj. =Cikgu Jawe=. hihi kiut.

kak cahaya mata,
nakkk......nak itot. hehe.

kasih,
hihi. kecik? segan saya kak. saya tough dan berisi. ahaks :D

mohammad azim said...

hell0o0o hahaha nice 4 for u