One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

Pastikan awan mendung itu berarak pergi

Kita akan merasa ceria bila ada insan lain sebagai sumber inspirasi
Pasti inspirasi itu menyuntik keghairahan dalam hidup kita
Ia seolah menemankan kita untuk melakukan aktiviti sehari-hari
Malah membantu kita untuk merangka-rangka impian

Tapi bagaimana bila ia sudah tiada..?
Pasti hidup terasa sunyi bila dia pergi
Keceriaan kita seolah-olah dibawa sekali
Kadang-kadang ia mampu melumpuhkan

Bila kita mahu bangkit semula
Pasti ia tidak sama seperti yang sebelumnya
Itu kerana telah ada kesan dalam hati kita
Langkah kita akan semakin berhati-hati

Saya bercakap bukan hanya tentang cinta uda dan dara
Tapi juga tentang cinta sesama teman
Perpisahan memang menyakitkan
Kepada yang meninggalkan
dan juga yang ditinggalkan


Apa juga yang berlaku pasti ada sebabnya 
Hidup memang mesti diteruskan
Semoga yang patah akan tumbuh berganti
Yang luka pula akan temui penawar
Agar hidup kita sentiasa cerah dan ceria


Sementara hidup masih indah, katakanlah
Kawan-kawan, ilebiu so much much..~
Hiks..^_^

4 footstep(s):

cikgu jawe said...

hehe.. lawa la template. selera tukar2 pula ye. yg ni cantik, mcm blog korporat juga. :)

perpisahan mmg sgt menyakitkan. tp hidup perlu diteruskan. justeru hati mesti jadi gagah. dn utk jd gagah mesti diusaha dgn zikir, doa dn rasa positif.

ayat yg terakhir tu, aku takut nk ucap kt sini. nanti ramai pula yg hunus pedang. hehe. simpan dlm hati je lah. kekekeke..

nur'ain lǝɯoɔ said...

hehe cj. ailebiu.


wahahahahahah cabutttt

cikgu jawe said...

*nyorok dlm baldi*. huhu

CAHAYA MATA said...

haaa..!! haaa...!!
kan dah kantoiii...

nak lari mana ehh...??

{safwan..safwan..cepat panggil ummi..}