One family at home~


Daisypath Anniversary tickers


Lilypie Pregnancy tickers

Kita kawan.



Jangan buang kawan
Nanti kawan buang kamu


Jauhi prasangka
Lihatlah kebaikannya
Serta beri alasan untuk memaafkan..


Aidilfitri ini, saya belajar sesuatu tentang silaturrahim :)
Indahnya hubungan bila disandarkan pada redha Allah
Manisnya terasa walau tanpa bersua muka

...........................


p/s: Banyaknya makan.. Tak perasan dah naik 1.5 kilo.. :D


5 footstep(s):

Si Kachak Suparjo said...

Prasangka pon kena ada gak, che'gu.

Seikhlas mana pun hati, titik-titik hitam yang ada tetap diragui.

Dan,
tahukah kau,
kawan yang paling rapat berpotensi menjadi musuh,
dan orang yang paling memahami kita adalah musuh kita.

nur'ain said...

Parjo, betul. Berhati-hati tu penting, untuk semua langkah dalam hidup.

Tapi, prasangka terhadap kawan adalah jarum syaitan, utk menumbuhkan bibit permusuhan, lalu dilaga-laga kan dengan pergaduhan.

Dude, kamu akan cepat tua! Dengar nasihat akak ni dik. haha

CJ said...

hargai kwn pd setianya. nasihati dia pd alpanya. kasihi dia pd kebaikannya. sayangi dia pd ilmunya. ;)

ain, jarang nampak awk skrg online. hehe

nanonano said...

hehe tu la..
byk sgt mkn lemang + rendang..

beruntung dpt kwn yg baik hati cm cik ain ni,
dah bsr pjg siap perot memboyot pun still dpt duit raye lg..
hehe tenxs dear..
owhh bru nk gtao ni,
kad raya ain bru smpai selasa lepas,
hehe :D

nur'ain said...

cj > sihat cj? skrg pn dh jarang nmpk cj online :)

nano > alhmdulillah smpai..:D lega sy.